اینتل در پائیز سال گذشته پردازنده های Core سری X را برای بازار های تولید معرفی کرد. این پردازنده ها قیمب های بسیار بالایی دارند به گونه ای که قیمت برخی از این پردازنده ها تا حدود 2000 دلار بود و ایم امر به دلیل قابلیت اجرای دو نوع دستور العمل را به طور موازی در هر هسته ی پردازنده ی مرکزی دارد. از این رو این چنین به نظر می رسد که این پردازنده ی اینتل تنها برای بازار های تولید محتوا بوده و برای بازار های گیمینگ مورد استفاده نبوده است.

اینتل اخیرا 25 پردازنده ی جدید را معرفی کرده است. تراشه های معرفی شده در برگیرنده ی پردازنده های core هستند که شامل: محصولات جدید 35 واتی سری T، هفت پردازنده ی جدید gold Pentium و تعدادی پردازش سلرون بود. هزینه ای که باید برای این پردازنده ها بپردازید از 122 دلار تا 439 است. ما انتظار داریم که این پردازنده ها را در بازار قطعات عام سخت افزاری ببینیم تا حوزه ی گیمینگ و تولید محتوا. و اما نکته ای که شاید جالب توجه باشد این است که اینتل قابلیت های اورکلاک Turbo Boost را وارد تمامی تراشه های Core و برای اولین بار وارد پردازنده های Core i3 خواهد کرد.

تراشه های باز با پسوند k اینتل بیشتر در بازار های حرفه ای وجود دارند. در میان تراشه های اینتل نکاتی چند را باید مد نظر قرار داد. علاوه بر تراشه های بدون واحد گرافیکی یکپارچه که با پسوند F مشخص شده است و اینکه قابلیت hiper threading در بسیاری از تراشه ها وجود ندارد. و همچنین در برخی از مدل ها مانند core i9-9900 عدد فرانکس توربو متنی بر فراکنس توربوی پردازنده در ترکیب با قابلیتی است که از سوی اینتل با عنوان thermal velocity boost نامیده شده است. با وجود این قابلیت، سرعت کلاک تصادفا و به طور خودکار با توجه به اینکه پردازنده تا چه میزان پائین تر از سقف دمای مجاز کار می کند و تامین توان مورد نیاز حالت توربو از سوی سیستم تا چه میزان است. و وابسته به این است که فرنکاس توربو بوست چگونه در حالت تک هسته ای و چند هسته ای تجاوز می کند. در واقع امکان جهش فرکانس این پردازنده تا 5 مگا هرتز است اما با این وجود نباید انتظار باقی ماندن طولانی مدت در این فرکانس را داشت.

منبع: با علم