رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات، خشکبار، غلات کامل و روغن زیتون خطر ابتلا به پیش دیابت را کاهش میدهد. بعضی از انواع فیبرها مثل فیبرهای محلول در آب میتوانند هم به کاهش قند خون و هم به کاهش کلسترول خون کمک زیادی نمایند. برای شیرینشدن چای یا موادغذاییتان، میتوانید از شیرینکنندههای مصنوعی مثل قرصهای ساخارین که در داروخانهها موجوداست؛ استفاده نمایید. شما باید حدود ۳۰ گرم در روز از فیبرهای غذایی استفاده نمایید. افراد دیابتی باید رژیم غذایی روزانه و کالری دریافتی را به دقت کنترل کنند و برنامه غذایی روزانه خود را که شامل کربوهیدراتها، پروتئینها، چربیها به عنوان منبع انرژی و همچنین سایر موارد مثل ویتامینها و موادمعدنی است را برای بدن تامین نمایند. ورزش کردن در افراد دیابتی، قندها را به سمت سلول ها هدایت می کند و در آنجا به انرژی تبدیل می شوند و در نهایت میزان قند خون روند نزولی پیدا می کند و بدن برای انتقال قندها به سلول ها، محتاج انسولین نمی شود.

بسیاری از افراد فکر میکنند میوهها جزو غذاهای رژیمی دیابت بارداری هستند اما باید توجه داشته باشید که آنها حاوی قند طبیعیاند و خوردن میوه زیاد در بارداری خطر چاقی و افزایش قند خون را به همراه دارد. خوشبختانه برای دیابت بارداری هم راهکارهای دارویی و هم راهکارهای رژیمی وجود دارد و میتوان آن را با رعایت کردن برخی موارد در رژیم غذایی و ورزشی، و البته دارودرمانی در صورت نیاز، کنترل کرد. 9. از مصرف نوشابههای گازدار معمولی و رژیمی و دوغهای گازدار پرهیز نمایید و در مصرف مرباهای رژیمی با کارشناس تغذیه خود مشورت نمایید. 22. هفتهای ۲ الی ۳ بار از گوشت قرمز بدون چربی (گوساله بدون چربی یا ماهیچه گوسفند) استفاده شود. این موادغذایی به آهستگی تجزیه میشوند و منبع خوبی برای ایجاد انرژیاند، بنابراین از این مواد بطور منظم و در هر وعده غذایی استفاده نمایید. اگر به خوردن بیش از یك نوع كربوهیدرات در هر وعده غذایی نیاز داشتید از مواد نشاسته ای بهترین متخصص داخلی تهران مختلف استفاده نمایید. • مصرف بیش از حد نوشابه ، چربی ها ، میان وعده های ناسالم ،شکلات ، شیرینی ، مصرف کم میوه وسبزی ، نخوردن صبحانه و فعالیت بدنی کم باعث بروز چاقی درکودکان و نوجوانان می شود.

با اینکه نقش تغذیه در کنترل دیابت بسیار مهم است اما تنها عامل نیست و علاوه بر رعایت رژیم غذایی که توسط دکتر تغذیه تنظیم و ارائه می شود، حداقل 30 دقیقه فعالیت فیزیکی به صورت روزانه به کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت کمک می کند. اگر در درمان دیابت نوع ۲ که از خطرناکترین انواع این بیماری است سهل انگاری شود، سطح نامتناسب گلوکز خون را افزایش می دهد و باعث مشکلاتی در سلول های بدن می شود. پژوهشگران تا کنون توصیه خاصی در مورد مقدار کل چربی که باید توسط بیماران دیابتی بهطور روزانه مصرف شود، ارائه ندادهاند. وقتی دیابت به سراغ ما میآید، سیستم ایمنی بدن به سلولهای بتا لوزالمعده حمله میکند تا آنها دیگر نتوانند انسولین تولید کنند. دیابت نوع یک که معمولا بیشتر کودکان و نوجوانان به آن مبتلا میشوند، در شروع، علامت خاصی ندارد و والدین زمانی متوجه ابتلای فرزندشان به دیابت میشوند که سلولهای تولید کننده انسولین ناگهان 80 تا 90 درصد عملکردشان را از دست میدهند . با این حال خواستم بدونید چون بحث سلامت مردم در میان هست ما حساسیت زیادی در تولید محتوا داریم و مطالب پس از صحت سنجی کامل، منتشر میشن. نوع چربی که ما مصرف میکنیم از اهمیت زیادی برخوردار است.

این نوع از چربیها کمی بهتر از نوع چربیهای اشباع شده هستند و خودشان به دو دسته تقسیم می شوند (۱) پلی و (۲) مونو. نگاهی گذرا به نکات بالا نشان می دهد که اصول تغذیه صحیح در دیابت در واقع همان اصولی هستند که هر فردی که خواستار حفظ و ارتقاء سلامت عمومی بدن خود می باشد باید آنها را رعایت کند. نمایه گلایسمی معیاری است از افزایش قند خون پس از صرف غذا، به عبارتی دیگر میزان قند خونی که پس از مصرف یک وعده غذایی بالا می رود نشان دهنده نمایه گلایسمی آن وعده غذایی است. سرکه سیب می تواند در کاهش قند خون ناشتا مفید باشد اما برای اثبات مزایای سلامتی آن تحقیقات بیشتر لازم است. چنین مکمل هایی می توانند برای افرادی با پیش دیابت یا دیابت بخصوص دیابت نوع2 مفید و مطلوب باشد. 2. ۴۰ درصد غذای شما باید حاوی سبزیجات، سالاد یا میوه باشد.