مواد ضروری حلوای مجلسی

آرد گندم 1 لیوان

½ فنجان شیر خشک برای پخت

گلاب ½ فنجان

½ فنجان آب گرم

زعفران ساییده شده ۲ قاشق غذاخوری

پودر هل ½ قاشق چایخوری

شکر 1 لیوان

چربی جامد یا حیوانی 1 فنجان

طرز پخت حلوای مجلسی

گام اول

برای تهیه حلوای خوشمزه مجلسی ابتدا آب گرم را با شکر، پودر هل، گلاب و زعفران دم کرده مخلوط می کنیم تا شکر کاملا در آب گرم حل شود، سپس شربت را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

یادتان باشد شربت را روی آتش بگذارید و کافی است مواد را با آب گرم ترکیب کنید تا شکر حل شود. سپس آرد را در ظرف مناسبی بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید.

نکته: آبی که برای تهیه شربت استفاده می کنیم باید به اندازه ای گرم باشد که شکر حل شود.

سطح سوم

حالا آرد را به آرامی تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند و شفافیت آن کاملا از بین برود. سپس روغن را به آرد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا یکنواخت شود و آرد بوی آن را بگیرد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که آسیاب کردن آرد روی رنگ حلوا تاثیر می گذارد. یعنی اگر خمیر را خیلی داغ بغلتانیم رنگ حلوایمان در آخر تیره تر می شود. سپس پودر شیر را به تابه اضافه می کنیم.

به مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد و روغن و شیر خشک را حدود 5 دقیقه با هم تفت دهید سپس شربت را در تابه ریخته و هم بزنید تا مخلوط آرد و شیر خشک کاملاً یکدست شود و گلوله نشود.

کلاس ششم

بعد از اینکه تمام شربت را داخل قابلمه ریختید، مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید تا حلوا از کناره های قابلمه دور شود و در وسط قابلمه جمع شود. سپس حلوا را در گهواره به تابه منتقل کنید تا به طور یکنواخت پخش شود.

فاز هفتم

بعد از اینکه حلوا کاملا یکدست شد آن را از روی حرارت بردارید. در مرحله بعد حلوا را در ظرف مورد نظر بریزید و با پشت قاشق صاف کنید سپس حلوا را به سلیقه خود تزئین کرده و سرو کنید.

مراجعه به سایت: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/