حضور خورشید در آسمان شهر، این امکان را به گردشگران میدهد تا در هر زمانی، تجربه مهیج استفاده از بازیهای آبی و آبتنی را داشته باشند. تمامی این نکات باعث میشوند که از آکواریوم لاست چمبرز دبی به عنوان بزرگترین آکواریوم خاورمیانه یاد شود. میشوند. اما در این بین نباید از تفریحات ساحلی غافل شد؛ چرا که در سواحل دبی از تفریحاتی مثل غواصی، پاراگلایدینگ، جتاسکی و پاراسلینگ گرفته تا یک قایقسواری ساده، به بهترین شکل ممکن در دسترس هستند. می شوند. از فروشگاه هایی که در بازار ابن بطوطه وجود دارند می توان به House of Leather، H&M، Cath Kidston و … در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با مرکز خرید ابن بطوطه در دبی آشنا خواهیم کرد. در ادامه این مطلب مهم ترین و معروف ترین این پارک های آبی را به شما معرفی خواهیم کرد. اصلی ترین جاهای دیدنی دبی در حد فاصل میدان تا اولین تقاطع این بزرگراه قرار دارند و آسمانخراشهای بلند و مرکز خریدهای معروف دبی در امتداد مسیر این بزرگراه هستند. این مرکز خرید در موقعیت مکانی ایده آلی قرار دارد و درست در کنار بزرگراه شلوغ و در کنار خط قرمز مترو دبی است که امکان دسترسی به آن را آسان میکند. سرآشپز این رستوران استیک، فلافل و مرغ کرهای خوشمزه درست میکند. در ساحل لامر میتوانید خوردن غذاهای هندی، ایتالیایی را تجربه کنید؛ همچنین در ساحل لامر یک منطقه به نام برانچ وجود دارد که به طور اختصاصی صبحانههای بین المللی سرو میکند. مرکز خرید عظمت میراث پارسی را ستایش میکند. کالاهایی که در مرکز خرید به فروش می رسند شامل پوشاک، کفش، جواهرات، لوازم خانگی، عینک، لوازم بهداشتی و زیبایی، لوازم آشپزی و .. می شوند.

control panel full pack علت اصلی تخفیفاتی که در این مرکز خرید ارائه می شود کالاهایی است که در پاساژهای اصلی به فروش نرسیده اند و در نتیجه به این مرکز منتقل می شوند. چنانچه به دنبال خرید سوغاتی هستید ما مرکز خرید اوت لت مال را به شما پیشنهاد می کنیم. به طور کلی باید گفت که اوت لت ویلج با وسعتی برابر با 13 هکتار در حدود 125 برند مختلف را ارائه می کند. مردم اغلب برای غلبه بر گرما به مراکز خرید میروند و میتوانند از فعالیتهای دیگری مانند غذا خوردن، تماشای فیلم یا صرفاً استراحت لذت ببرند. میهمانان می توانند علاوه بر بازدید و خرید از بیش از 200 فروشگاه این مجموعه، به صرف غذا در رستوران های آن، تماشای فیلم در سینما و سایر فعالیت های سرگرم کننده بپردازند. بعد از تماشای زیبایی های نمای بیرونی، می توان شاهد ستون هایی از جنس طلا در قسمت لابی این هتل بود. این مرکزخرید امکانات تفریحی همچون: زمین یخ با استانداردهای المپیک، یک آکواریم و باغ وحش، چندین سینما، شهربازی و سالن غذاخوری را دارا می باشد و همچنین آب نمای دبی در کنار این مرکز خرید ساخته شدهاست که آبنمایی که به گفتهٔ سازندگانش، تماشاییترین نمایش فواره موزیکال جهان است. برج العرب دارای سوئیت هایی با اتاق های لوکس، سوئیت هایی با نمای پاناروما، سوئیت های باشگاهی، سوئیت های دوگانه، سوئیت های ریاست جمهوری و سلطنتی است. این هتل دارای 202 سوئیت است که هر کدام دو طبقه دارند و در طبقه بالای آن بالکن قرار گرفته است. کوچکترین سوئیت این هتل ١٦٩ و بزرگ ترین آنها ٧٨٠ متر مربع وسعت دارد. سیتی سنتر قبل از ساخت پاساژهایی مانند دبی مال از بزرگ ترین مراکز خرید شهر محسوب می شده است. ورجین مگا استور نیز یکی دیگر از فروشگاههای جذابی است که در مرکز خرید مرکاتو دبی میتوانید ببینید.

در مرکز خرید الغدیر برندهای مشهوری محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش می رسانند. دبی مال، یکی از بزرگترین و پربازدیدترین مراکز خرید و سرگرمی دنیاست که هر ساله بسیاری از خریداران را از سراسر کشور به سوی خود می کشاند. نقشه آکواریوم دبی. منبع عکس: kids4square.comآکواریوم دبی یکی از بزرگترین آکواریوم های معلق دنیا است. وقتی صحبت از ساختوساز در دبی و امارات به میان میآید، همیشه باید بهدنبال رکورد زدن آن سازه باشیم؛ از بلندترین ساختمان و بزرگترین مرکز خرید جهان گرفته تا بزرگترین آکواریوم دنیا. این مرکز خرید درسال 1995 میلادی در بهترین منطقه شهر دبی (دیره) که جنبه تجاری دارد قرار گرفته است. این مکان که تنها پنج دقیقه از فرودگاه بینالمللی دبی فاصله دارد، همچنین یک نقطه دیدنی محبوب برای غروبهای دیدنی خورشید و نمایش نور شبانه بر فراز آبهای اطراف است. این قاب عکس فوقالعاده یکی دیگر از جاذبههای دبی است با ارتفاع 150 متر است در میان محلههای قدیمیتر دبی که در اطراف نهر جمع شدهاند و فضای مدرن شهر را در بر میگیرد. به قاب دبی، پل میان دبی قدیم و جدید نیز میگویند زیرا از طبقه بالای ساختمان میتوانید محلههای قدیمی دبی را ببینید. ساخت این بنا در سال ١٩٩٤ آغاز شد و در سال ١٩٩٩ به اتمام رسید.

پس از اتمام خرید، می توانید در امتداد آبراه قدم بزنید یا به سفر دریایی در دبی مارینا بروید. این شهر دارای پارک های آبی کوچک و بزرگی است که به محض مشاهده و قدم گذاشتن شما را شیفته خود می کند، به طوری که ترک و اتمام سفر برای شما بسیار سخت خواهد بود. در بخش سفر به آینده، شما به سال 2071 میروید تا درک بهتری از جهان آینده و زندگی در آن پیدا کنید. اخیراً تهاجمات فرهنگی غرب در امارات بیشتر جنبه فکری و فرهنگی به خود گرفته، در حالیکه در گذشته تنها جنبه مصرفی و سبک زندگی را دربر میگرفت و تنها این جنبه رواج داشت. مراکز خرید در دبی فقط مکانی خودنمایی برند های معروف و خرید نیستند و تعدادی از لوکس ترین آنها حتیبه عنوان جاذبه گردگشری دبی نیز به حساب می آیند. مرکز خرید ابن بطوطه بعد از دبی مال بزرگ ترین پاساژ دبی محسوب می شود. دبی مال در لیست مرکز خرید های لوکس دبی قرار میگیره ولی این به این معنی نیست که خرید و استفاده از همه خدمات این مال به قدری گرونه که نشه به اونجا رفت ، در مرکز خرید امارات، فروشگاه و رستوران های به صرفه تری هم وجود داره که میتونید ازش بازدید کنید.

راه دوم که از طریق خرید بلیط هواپیما دبی صورت میگیرد، از سفر به دبی با کشتی گرانتر ولی راحتتر است و سریعتر به مقصد میرسد. اگر با ماشین سفر میکنید باید از طریق بزرگراه بینالمللی ابوظبی (Abu Dhabi)-غویفات (Ghweifat)، خود را به پارک آبی لگولند برسانید.. پایانه شماره دو نیز جدا از دو پایانه دیگر است اما از طریق اتوبوس های شاتل میتوان به آن دسترسی داشت که از پایانه شماره یک حدود ۲۰ دقیقه و از پایانه شماره سه حدود ۳۰ دقیقه طول میکشد. خریداران می توانند برای رسیدن به این مرکز خرید در ایستگاه مترو برجمان پیاده شوند، سپس از اتوبوس های شماره 66 و 67 استفاده کنید. مرکز خرید ابن بطوطه از شش تیمچه اصلی تشکیل شده و سبک معماری هر تیمچه از معماری کشورهایی چون مصر، هند، چین، اندلس، پارس و تونس به اقتباس گرفته شده است. شما پس از مراجعه به این مرکز خرید، با نمادها، معماری ها، هنر و شگفتی های 6 منطقه ای که ابن بطوطه به آن جا سفر کرده است و وصف سفر را مکتوب کرده است، آشنا خواهید شد. چین: کشتی غرق شده در آب که در این بازار است، ایده ای از چین. حتی بعد از بازدید از تمامی ۴۶۶ فروشگاه این مجموعه، کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد: می توانید کودکان را به سرزمین عجایب ببرید، مجموعه ای کامل برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده. راستی اگر در حین خرید احساس گرسنگی کردید می توانید به بهترین رستوران های دبی مراجعه کنید.

اگر به شهر دبی سفر کردید و زیپ لاین دبی را امتحان نکردید، بدانید که نصف لذت سفر را از دست داده اید و به اصطلاح از کفتان رفته است. در این زمان هم درجه حرارت دما مناسب است هم برنامه های زیادی به مناسبت سال نو و کریسمس در جریان خواهد بود. این استخر ها با مناظر زیبای دریا و گیاهان سر سبز گرمسیری، محلی مناسب برای تفریح و آفتاب گرفتن مسافران می باشد. هزینه بلیط: با رزرو آنلاین و پرداخت تنها ۲۱۰ درهم، یک روز کامل میتوانید در این پارک آبی تفریح کنید. در پاییز ۲۰۲۱ از یکشنبه تا چهارشنبه هزینه جشن تولد بهازای هر کودک، ۲۳۰ درهم امارات (۶۲٫۶۲ دلار آمریکا) و پنجشنبه تا شنبه بهازای هر کودک، ۲۵۰ درهم امارات (۶۸٫۰۶ دلار آمریکا) باید پرداخت کنید. ساعت کاری : 10:00 صبح تا 12:00 صبح از پنجشنبه تا شنبه و 10:00 صبح تا 22:00 از یکشنبه تا چهارشنبه. ساعت کاری مرکز خرید : 10:00 صبح تا 12:00 صبح از پنجشنبه تا شنبه و 10:00 صبح تا 22:00 از یکشنبه تا چهارشنبه. این مرکز به دو بخش تقسیم میشود؛ یک محوطه سرپوشیده با دستگاههای کاردیو، استودیوی پیلاتس، یوگا و حرکات کششی و یک محوطه روباز با استخر و زمین بسکتبال. جالبه بدونید که بزرگ ترین پیست اسکی یخ سرپوشیده خاورمیانه هم در مرکز خرید امارات واقع شده ! بزرگترین سالن اسکی سرپوشیده جهان، در این مرکز قرار دارد. به گفته منابع آگاه در ترکیه و دبی٬ نمایندگان صنف طلاسازان ترکیه در ماه دسامبر از مرکز چند کالایی دبی (DMCC) دیدار کردند تا بتوانند جایگاه متزلزل طلای ترکیه را مجددا تقویت کنند.

به طور کلی گفته میشود که در طراحی این مسجد از مسجد الازهر قاهره الهام گرفته شده است. اين هتل كه نمايي منحصربهفرد به شهر دبی داده است و بهعنوان یکی از نمادهای شناختهشده این شهر در قلب دبی میدرخشد، در جزیره مصنوعی جمیرا قرار دارد که به وسیله پلی اختصاصی به ساحل جمیرا منتهی میشود. عبـادی)، هـویتی را میسـازند کـه حس زندگی هدفمند و معنادار را موجب میشود. قبل از اینکه به آکواریوم دبی آورده شود، در منطقهای حفاظت شده در ایالت کوئینزلند استرالیا زندگی میکرد. از سایر ویژگی های مرکز خرید اوت لت مال می توان به مرکز تفریحی فرهنگی آن اشاره کرد. اینجا به بزرگی مرکز خرید امارات یا دبی مال نیست؛ در چهار طبقه و در فضایی بزرگ میزبان بیش از 130 اوت لت است. این مرکز خرید در 4 طبقه گسترده شده و بیش از 140 فروشگاه و 21 رستوران و کافه را در خود جای داده است. در مرکز خرید وافی مال بخش هایی مانند شبیه ساز پرواز، بخش کودکان، قسمت اسکیت و تئاتر سه بعدی وجود دارند. اشاره کرد. امکانات ویژه این مجموعه شامل شهربازی، شبیه ساز پرواز، هتل، فواره آب با موزیک می شوند. پارکینگ شهربازی بسیار وسیع بوده و در تمامی مواقع جای خالی جهت پارک کردن خودرو خواهد داشت و می توانید خودرو خود را در این پارکینگ پارک نموده و با خیالی راحت از شهربازی آی ام جی ورلد دبی لذت ببرید. همین طور در این مرکز سینما Vox، شهربازی Fun City و سوپرمارکت هم Spinneys وجود دارند. دبی مال فقط یه مرکز خرید نیست و امکاناتش به فروشگاه های لوکس محدود نمیشه، این مرکز خرید امتیاز ها و امکانات های دیگه ای مثل سینما های چندبعدی، اتاق وحشت (اتاق فرار) و پیست اسکی رو هم شامل ومیشه و جالبه بدونید که آکواریوم و باغ وحش زیر آب معروف دبی هم همین جاست.

اما در این بخش از راهنمای سفر به دبی تعدادی از بهترین رستورانهای دبی انتخاب و معرفی کردیم. دبی مال در سال 2010 عنوان بهترین مرکز خرید دنیا رو برنده شد و رکورد سالیانه 80 ملیون بازدید داره! امروزه مرکز فستیوال دبی تبدیل به مکانی جهت معرفی محصولات جدید برندهای معروف دنیا شده است، جواهرات، بدلیجات، صنایع دستی و انواع اسباب بازی از جمله کالاهایی است که در این مرکز به وفور یافت می شوند. دهکده جهانی که در جاده شیخ محمد بن زاید واقع شده است، یک رویداد خرید فصلی است که معمولاً به عنوان اصلی ترین سرگرمی خانوادگی و جاذبه فرهنگی دبی محسوب می شود. این مجموعه دیدنی در خیابان شیخ زاید واقع شده است. در این مجموعه 200 فروشگاه وجود دارند. علاوه بر این دبی مال دارای یکی از بزرگترین بازارهای طلا (بازار عربی) در جهان است که بیش از 200 جواهرفروش دارد. برای بیش از دو دهه، دهکده جهانی هدف خود را ارائه سرگرمی های فرهنگی و خانوادگی کلاس جهانی به همراه تجربه خرید متنوع برای بازدیدکنندگان خود داشته است. لگولند یکی از جدیدترین مراکز تفریحی در دبی است که کودکان و نوجوانان را به وجد می آورد. مرکز خرید سیتی سنتر از مراکز خرید ارزان دبی محسوب می شود. هر ساله در حدود ۳۰ میلیون نفر از این مرکز دیدن می کنند. سلام بفرمایید در صورت خرید یک بلیط وایلد وادی با ناهار و همچنین یک واچر برای این پارک، نفر دوم نیز سرویس ناهار رو دریافت می کنه؟ ارتباط درمانی: در ارتباط درمانی شش نفر در کنار یک میز قرار می گیرند و در میکروفون با یکدیگر صحبت می کنند.

علاوه بر این فعالیت ها، تمامی سرویس هایی که در طول روز به آنها نیاز پیدا می کنید در این مجموعه وجود دارد، می توانید مالیات خود را پرداخت کنید، فعالیت های بانکی خود را انجام دهید، بسته های پستی خود را ارسال کنید و در کنار همه این کارها به خریدهای خود نیز بپردازید. گردشگران تور دبی باید توجه داشته باشند برای اسکی در این مجموعه نیازی به مهارت ندارید و مربیان ماهر تکنیک های اسکی را به شما آموزش خواهند داد البته لازم به ذکر است که هزینه استفاده از زمین اسکی دبی مال بسته به میزان مهارت شما بین 60 تا 100 درهم متغییر می باشد. محل نشستن نیز به اندازه کافی برای تماشاگران وجود دارد. البته لازم به ذکر است که این ایرلاین توقف های زیادی دارد. اسکی در سالن اسکی دبی مال از دیگر تفریحات جذاب با یک پیست اسکی به بزرگی پیست اسکی المپیک است. پارک آبی وایلد وادی دبی کجاست؟ لازم به ذکر است این هتل، استخری روباز در طبقه همکف، ساحلی اختصاصی در خشکی و پارک آبی به نام وایلد وادی نیز دارد. از دیگر ویژگی های این مرکز خرید وجود یک سینما و فضای باز در آن است که می توانید منظره زیبایی به نهر دبی داشته باشید. ساعات کاری مرکز خرید الغریر: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب به جز پنجشنبهها و جمعهها که تا ساعت 12 شب باز است. لازم به ذکر است که خیاط هایی که در این بازار هستند در مدت کوتاهی سفارش ها شما را تحویل می دهند.

شما می توانید سفارش مخصوصی برای ساخت عطر مورد نظر خود به فروشندگان بدهید. ساحل کایت در دبی جذابیت منحصر به فردی دارد که آن را از سایر مقاصد ساحلی متمایز می کند. بهداشتی فردی پرسنل در بالاترین سطح قراردارد. همچنین قدم زدن روی بالاترین طبقه این مرکز را از دست ندهید. این بنا همچنین میزبان مرتفع ترین زمین تنیس جهان است که در نزدیکی بالاترین طبقه قرار دارد. تعداد مغازه های این بازار به 400 عدد می رسد و یکی از بزرگ ترین مراکز خرید کالاهای چینی است. می شوند. از جمله رستوران های این مرکز هم می توان به KFC، Wendy’s، Hardees و … از جمله سایر بخش های آن می توان به رودخانه تنبل، اسپلش پد، آکوا پلی و بخش مخصوص کودکان اشاره کرد. یکی از شهرهای زیبای خاورمیانه که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند دبی است. و از تفریحات رایگان در دبی محسوب می شود به شرط آنکه هدف سفری مشخص باشد و سبک ارزان قیمت سفر برایتان مهم باشد. دبی مال تبدیل به نمایشگاه عرضه و معرفی پروژه های خیره کننده و جاه طلبانه اماراتی ها هم شده است. این مجموعههای بزرگ در دبی بخشی از هویت این شهر را تشکیل میدهند و با معماریهای جذاب و امکانات فوقالعاده تجربهای جذاب برای شما رقم میزنند. در تیمچه با معماری مصر نیز وسایل ورزشی فروخته می شود.

دهکده جهانی با فروشگاه های پراکنده در 30 غرفه، که هر کدام نماینده کشوری متفاوت هستند، تجربه خرید منحصر به فرد را ارائه می دهد. به هر حال ، قیمت آن نیز به هیچ وجه آنطور که در نگاه اول به نظر می رسد پایین نیست. این جواهر فروشی در دبی مکانی آرام و آرام را برای شما آماده می کند تا بهترین گزینه را راحت تر انتخاب کنید. خیلیها میگویند اینجا مرکز خرید گرانی است با این حال اگر از شلوغی و هیاهوی دیوانه کننده مراکز خرید دیگر خسته شده باشید یا دنبال مرکز خریدی نزدیک دریا بگردید، «دبی مارینا مال» گزینه مناسبی است. مسير رفت از شيخ زايد به اين پارک: سمت ایستگاه Damac Properties بريد که ترام Dubai Marina از اینجا شروع میشد. بیشتر قطعات موجود در اینجا عیار ۱۴ یا ۱۸ دارند. همچنین میتوانید سینماهای VOX با 14 صفحه (فیلم ها به زبان انگلیسی زیرنویس هستند) یا به یک نمایش تئاتر در DUCTAC بروید. و در طبقه همکف یک سوپرمارکت بزرگ کارفور وجود دارد که می توانید برای خرید مواد غذایی روزانه خود به آنجا بروید. اگر می خواهید تجربه خوردن غذا را در ارتفاع بسیار زیاد داشته باشید به این رستوران بروید چراکه در ارتفاع ٢٠٠ متری قرار دارد. دبی بهشت پاساژگرد ها و علاقه مندان به خرید است. این ساحل، به عنوان یکی از بهترین ساحل های شهر دبی شناخته شده است و به یک مقصد اصلی برای گردشگران خارجی و محلی تبدیل شده است. این مجموعه به قدری زیبا و جذاب است که غیر از خرید می توان با هدف تفریح به آنجا مراجعه کرد. به غیر از مراکز خرید و رستوران، این مرکز خرید دارای یک کانال پیاده روی زیبا در امتداد نهر دبی است که محیطی فوق العاده برای قدم زدن را فراهم می کند.

در این مرکز خرید 140 فروشگاه مختلف وجود دارمد و در آن ها مارک های معروفی مانند H&M، La Senza، Koton و … بسیاری از زنجیرههای معروف بینالمللی و برندهای مد را میتوان در این مرکز خرید یافت، مانند Virgin Megastore، Vero Moda، DKNY، Harvey Nichols و Debenhams. این ترمینال مخصوص برخی از ایرلاین های بینالمللی است. این پارک متعلق به گروه هتلهای زنجیرهای جمیراست. نزدیکترین ایستگاه مترو به دبی مال ایستگاه برج خلیفه است. برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در مترو کلیک کنید. برای رفتن به گلوبال ویلیج دبی با مترو ایستگاه برجمان نزدیکترین ایستگاه به دهکده جهانی در دبی است. در این خصوص می توان به اتاق های کوچکی اشاره کرد که برای تعویض نوزاد طراحی شده اند. این مجموعه به 6 بخش تقسیم شده است که یکی از خصیصههای معماری این بازار به شمار می رود. در سال ۱۹۶۶ و با کشف نفت در دبی، دبی و کشور قطر تصمیم به راهاندازی یک واحد پولی جدید بنام مجلس نقد قطر و دبی به جای «روپیه خلیج» که پیش از این پول رایج بود گرفتند. دبی پارک آبی موضوعی هم دارد که برای کودکان زیر 12 سال جذاب است. این آکواریوم با قاب شیشه ای اکریلیک 75 سانتی متری خود رکورد جهانی بزرگترین شیشه اکریلیک را در اختیار دارد. با این حال، در گذشته دبی به عنوان یک مرکز تجارت طلا شناخته میشد، تجارت مروارید نیز نقطهی قوت آن بود.