درمان‌های خانگی برای زگیل تناسلی گاهی اوقات می‌توانند با استفاده از زگیل تناسلی بدون نسخه مؤثر باشند. زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های امروزی است که توسط HPV ایجاد می شود و باعث ایجاد تورم در سطح پوست در ناحیه تناسلی می شود. این ویروس بیش از 120 نوع دارد اما تنها دو نوع 6 و 11 باعث ایجاد زگیل می شود.

رهایی از این ویروس امکان پذیر نیست و درمان های در نظر گرفته شده برای آن تنها برای کنترل و رفع زگیل تناسلی یا زگیل مقعدی و علائم آن است. در زیر برخی از "درمان های خانگی برای زگیل تناسلی" وجود دارد که می تواند علائم عفونت HPV را درمان کند. برای تهیه بهترین قرص برای زگیل تناسلی به سایت فرازطب مراجعه نمایید.


درمان زگیل تناسلی با روغن درخت چای

این روغن فواید زیادی دارد و دارای خواص درمانی گیاهی غدد جنسی است که با میکروارگانیسم ها از جمله قارچ ها مبارزه می کند. به طور مشابه، روغن درخت چای یکی از موادی است که می تواند در درمان زگیل تناسلی در خانه در مردان و زنان موثر باشد. این درمان خانگی شامل مخلوط کردن روغن درخت چای با روغن‌های دیگر مانند روغن نارگیل و سپس استفاده از آن در ناحیه آسیب‌دیده است.

برخی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت یا حساسیت داشته باشند، بنابراین اگر ابتدا مقدار کمی روغن درخت چای را روی دست خود آزمایش کنید و بعد از 24 ساعت هیچ واکنشی نشان نداد، می توان از آن برای درمان زگیل تناسلی استفاده کرد.

روغن درخت چای می تواند باعث تحریک، سوزش یا تورم شود که باعث کاهش اندازه این قسمت ها می شود. البته اگر تحریک و سوزش مایع زیاد است باید مصرف آن را قطع کنید. همچنین استفاده از این روغن در دهان یا واژن ممنوع است. برای به دست آوردن نتایج این درمان، باید آن را چندین بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

چای سبز

بر اساس تحقیقات پزشکی، چای سبز یکی از موثرترین درمان های خانگی برای دستگاه تناسلی است. علاوه بر این، خواص چای سبز در پماد (با نام تجاری Veregen) به نام sinecatechins موجود است. برای درمان این بیماری می توانید عصاره چای سبز را تهیه کرده و به طور مداوم روی زگیل ها بمالید تا بیماری شما درمان شود.

علاوه بر این، نوشیدن چای سبز به پیشگیری از بیماری های مرتبط با سرطان نیز کمک می کند. ذرات سلولز موجود در چای سبز (کاتچین) ویروس HPV را در بدن مسدود می کند و همچنین باعث کاهش انتشار این ویروس در بدن انسان می شود.

سیر برای درمان خانگی زگیل تناسلی

شواهدی وجود دارد که مصرف عصاره سیر ممکن است به درمان زگیل کمک کند. برای انجام این درمان فقط باید عصاره سیر را تهیه کرده و مستقیماً روی زگیل بمالید. همچنین می توانید گاز را برای مدت کوتاهی در مخلوط روغن نارگیل و سیر خیس کنید و روی زگیل تناسلی قرار دهید.

سهام اپل

سرکه سیب به عنوان یک درمان خانگی برای زگیل تناسلی شناخته شده است. خواص سرکه سیب مشابه داروهای تجویزی این بیماری است و ترکیبات اسیدی آن به طور موثر ویروس ها را از بین می برد. برای انجام این درمان می توانید پنبه ای را به سرکه سیب آغشته کنید و از آن برای درمان زگیل استفاده کنید. با یک درمان طولانی مدت به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

هر شب یک تکه پنبه تازه را در سرکه سیب خیس کنید. زگیل ممکن است متورم شده باشد یا مانند نبض باشد. علاوه بر این، پوست زگیل نیز ممکن است در 1-2 روز اول سیاه شود که ممکن است نشانه ای از مرگ سلول های پوست در داخل و اطراف زگیل باشد. در صورت تکرار مداوم، زگیل ها ممکن است در عرض 1-2 هفته ناپدید شوند.

سبزیجات

استفاده از سبزیجات برای درمان خانگی زگیل تناسلی مفید است. برخی از این سبزیجات عبارتند از:

کلم

کلم بروکلی

کلم بروکسل

گل كلم

این سبزیجات حاوی ماده ای به نام ایندول-3-کاربینول هستند که به طور موثری رنگ این مواد افزودنی را افزایش می دهد. این سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

اسید فولیک و ویتامین B12

تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود اسید فولیک و ویتامین B12 مستقیماً با افزایش خطر ابتلا به HPV مرتبط است. استفاده منظم از مکمل‌های اسید فولیک و B12 می‌تواند به محافظت از بدن شما در برابر عفونت کمک کند. می‌توان از HPV استفاده کرد. استفاده از آن همچنین به ایجاد رنگ کیسه کمک می‌کند. روشن تر

کاستورولجه

روغن کرچک به از بین بردن زگیل تناسلی کمک می کند. برای این کار می توانید این روغن را با پنبه آغشته کنید و روی این کاربردها بمالید. البته این پنبه باید حداقل 3 بار در روز تعویض شود.

جوش شیرین و روغن کرچک: جوش شیرین و روغن کرچک را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی زگیل بمالید و روی آن را با باند بپوشانید. بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند سپس آن را بردارید و با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا زگیل از بین برود.

آلوئه

گیاه آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است که به درمان خانگی زگیل تناسلی کمک می کند. برای این منظور به مقدار کافی از ژل این گیاه را گرفته و روی نوک پستان قرار دهید. برای کمک گرفتن از این درمان طبیعی و مشاهده نتایج موثر آن، لازم است درمان حداقل 3-4 بار در روز به مدت 2-3 هفته تکرار شود.

ویتامین های c

استفاده از ویتامین C در از بین بردن ویروس بیماری موثر است، برای این کار یک قرص ویتامین C را له کرده و با آب مخلوط کنید تا خمیر شود، سپس این خمیر را روی زگیل ها بمالید.

بی کربنات

یکی از درمان های خانگی برای زگیل تناسلی جوش شیرین است. برای انجام این کار، باید جوش شیرین را با روغن پاپایا مخلوط کرده و از لوسیون تناسلی استفاده کنید.

درخت انجیر برای ژنتیک درمانی

عصاره طبیعی برگ تازه انجیر حاوی آنزیمی به نام فیکائین است که می تواند به طور موثر زگیل تناسلی را درمان کند. در واقع بدون ایجاد سوزش یا سوزش روی پوست به سرعت بهبود می یابد. برگ های انجیر را می توان برای استخراج آب شیری شکست. یک تکه پنبه یا گلوله پنبه را در محلول خیس کنید و حداقل 2 تا 3 بار در روز مستقیماً روی زگیل بمالید. پوست خود را پاک نکنید.